אורן אבנר שיווק תוספי תזונה
מפיץ עצמאי
התקשר עכשיו

054-7553328

סאנריידר  Sunrider
תוספי תזונה
 
מינרלים  |  תוספי תזונה לספורטאים  |  המעי הגס - תזונה נכונה  |  הסכנות בסוכרזית וקרוביו  |  סאנריידר - פתרון צמחי נגד לכינים  |  תרחיץ לשטיפת פרות וירקות  |  דיאטה עם מוצרי סאנריידר  |  קאלי - calli  |  מוצרי סאנריידר ושפעת העופות  |  Foot Massage - עיסוי כפות רגליים תאילנדי מסורתי  |  חותם הזהב - Golden Seal Root אנטיביוטיקה טבעית  |  תוספי תזונה  |  הפילוסופיה של מוצרי סאנריידר  |  קוסמטיקה טבעית  |  

שלח/י הודעה ונציג יחזור
אליך בהקדם
 
שם  *
טלפון  * 
הודעה  *


מבצע!!!
בלעדי לאתר 
הזמינו מוצרים
ב 750 שקלים
ומעלה וקבלו
משלוח ב 15 שקלים

בהזמנה מול נציג טלפוני בלבד

 

מבצע!!!
הזמינו מוצרים

ב 1,200 שקלים

ומעלה וקבלו

משלוח חינם

הצטרף עוד היום !
לרשימת התפוצה ותהנה
מקבלת עדכונים וטיפים
בנושאי בריאות , איכות חיים
והתפתחות אישית 

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


ויטמין b12

סאנריידר | תוספי תזונה | ספירולינה | כלורופיל
דף הבית >> ויטמין b12
לפרטים נוספים חייג/י עכשיו לאורן אבנר - שיווק תוספי תזונה 054-7553328.

ויטמין b12

ציאנוקובלמין, או בשמו המוכר יותר ויטמין b12 , נחוץ לגוף ליצירת כדוריות דם אדומות במוח העצם. ויטמין b12 נמצא לרב במוצרי בשר או בשמרים אך לא רק, ומחסור בו עלול לגרום לאנמיה (מספר נמוך של כדוריות דם אדומות) ולפגיעה בלתי הפיכה בתאי העצב.

למה זה קורה ?

מחסור בויטמין b12 עלול להתרחש ממספר סיבות :
  •  אנמיה ממאירה : חלבון ששמו פקטור אינטרינזי (IFׂ) שמיוצר על ידי תאי הקיבה , נצמד לויטמין b12 ונושא אותו אל המעיים , שם ויטמין b12 נספג, חוסר בפקטור אינטרינזי הוא הסיבה השכיחה ביותר למחלת האנמיה הממאירה. במצב זה רירית הקיבה עוברת תהליך ניוון שנקרא אטרופיה. המחלה תוקפת בעיקר מבוגרים מעל גיל 60 , אך עלולה להתרחש גם בילדים מתחת לגיל 10 , שלוקים באנמיה ממאירה צעירה. אצלם רמות נמוכות של אותו פקטור אינטרינזי נגרמת בשל ליקוי גנטי. אנמיה ממאירה עלולה להגרם גם על ידי כמה מחלות אוטואימוניות, כמו מחלת בלוטת התריס, ויטיליגו(מחלה שבה מופיעים אזורים ללא פיגמנטים על העור) או מחלת אדיסון (אי ספיקה של בלוטת האדרנל).
  • הסרה או הרס של הקיבה : מחוסר בויטמין b12 סובלים גם אנשים שעברו ניתוח להסרת חלק מהקיבה או כריתה מלאה של הקיבה. במצב הזה חסרים בגוף התאים מייצרי הפקטור האינטרינזי.
  • היליקובקטר פילורי : בחלק מהמחקרים נמצא קשר בין הימצאות החיידק הליקובקטר פילורי – שגורם לכיב קיבה- לבין חוסר ויטמין b12.
  • תרופות : חולים שמטופלים בתרופות שמפחיתות את החומציות בקיבה, כמו לוסק , גסטרו ופאמו, סובלים מחוסר ויטמין b12. תרופה ששמה גלוקופאג', לטיפול בסוכרת מסוג 2 , גורמת אף היא להפרעה בספיגת ויטמין b12.
  • זיהום חיידקי : חוסר ויטמין b12 עלול להתרחש במחלות שונות, שבהן קיימת תנועתיות של מעבר מזון איטית דרך המעיים, כמו סוכרת, היצרויות של המעיים ומחלות רקמות חיבור. במצב כזה מתפתחות מושבות חיידקים מרובות בחלק העליון של המעי הדק. החיידקים האלה גונבים את הוויטמין לשם גדילתם.
  • חוסר תזונתי : הכבד אוגר רמות ויטמין b12 שמספיקות עד 5 שנים . אבל מי שלא צורכים רמות מספיקות של ויטמין b12 במשך שנים ארוכות עלולים ללקות במחסור בו. כך למשל צמחוניים או טבעונים שלא אוכלים בשר,דגים, ביצים או מוצרי חלב עלולים לפתח חוסר בויטמין b12 , כיוון שהם לא צורכים אותו בתזונה . גם אילו הסובלים מבולימיה או מאנורקסיה נרבוזה ממושכת לוקים בחוסר בויטמין b12.
  • אלכוהול : צריכה קבועה של אלכוהול מפחיתה אף היא את ספיגת ויטמין b12.
     

מהם התסמינים ?

הסימפטומים של חוסר ויטמין b12 מתפתחים באיטיות, ולכן לא תמיד מזוהים מיידית. כשיש חוסר ניכר של ויטמין b12 עלולים להופיע סימני עייפות, חולשה , סחרחורת, דופק מואץ , קוצר נשימה , לשון אדומה וצורבת, בחילות או תיאבון ירוד, אובדן משקל ,שלשולים , וגוון צהבהב של העור ולובן העין.
חוסר ויטמין b12 לאורך זמן גורם לנזק בלתי הפיך לתאי העצב, דבר שעלול לגרום להפרעות זיכרון , דיכאון, הפרעות פסיכוטיות , אי שקט , חולשת שרירים ובעיות מוטוריות.

איך מאבחנים ?

אם את/ה סובל/ת מאחד או יותר מהסימפטומים הנ"ל הרופא ישאל אותך על התזונה , על מחלות משפחתיות (כמו סוכרת או מחלות אוטואימוניות) או על ניתוחים שעברת. אם יעלה חשד לחוסר ויטמין b12 , יערכו לך כמה בדיקות דם.
ראשית תיערך ספירת דם , שמטרתה לאתר אם קיימת אנמיה. במצב של חוסר ויטמין b12 כדוריות הדם האדומות גדולות יותר ונראות פגומות. כמו כן ייבדקו רמות ויטמין b12 , ברזל וחומצה פולית (רמות נמוכות שלהם עלולות אף הן לגרום לאנמיה), רמות חומצה שנקראת מתיל מלונית (שעולות בעת חוסר בויטמין b12 ) ונוגדים לפקטור האינטרינזי . רוב האנשים שחסרים את הפקטור האינטרינזי נושאים נוגדנים נגדו בדמם: רמות גבוהות של הנוגדנים מעידות על מחסור בפקטור עצמו.

אם כל בדיקות הדם תקינות , יש צורך לעיתים בבדיקת מוח עצם כדי לאשר את אבחנת החוסר בויטמין b12.
בבדיקה זו מוחדרת מחט לעצמות המותניים או השדרה ונשאבת כמו קטנה של מוח עצם – מקור היווצרותם של תאי הדם בגוף. דגימת מוח העצם מאפשרת לבחון בדקדקנות את מבנה תאי הדם ולבדוק אם קיימות סיבות אחרות שיכולות להסביר את התסמינים .

איך מטפלים ?

כאמור, הטיפול בחוסר ויטמין b12 הוא השבת הויטמין לגוף ברמות מספיקות , יש הסוברים כי כמות הויטמין שנוטלים היא שקובעת אם הטיפול יצליח.
יש אפשרות ליטול כדורים למציצה מתחת ללשון או להשתמש בויטמין b12 בספריי , מחקרים רבים מעידים על כך ששימוש בויטמין b12 בספריי עדיף משמעותית על השימוש בכדורים מכיוון שספיגתו בגוף טובה יותר.
לאחר החזרת הוויטמין לגוף ברמה מספקת ייעלמו סימני המחסור בו כמו עייפות ,אנמיה , ועצבנות . גם במקרים של אנמיה חריפה במיוחד מינון גבוה מאוד של ויטמין b12 מאזן את החסר בין שבועיים עד חודש.
אנשים שלא יכולים לספוג ויטמין b12 שניטל דרך הפה יקבלו זריקות של הויטמין באופן קבוע.
בשבוע שלאחר האבחנה ניתנות בין 5 עד 7 זריקות , כדי לאפשר לגוף ליצור מאגרים מספיקים של הוויטמין. התגובה נראית בתוך יומיים שלושה , כשהגוף מצליח ליצור שוב כמויות מספיקות ותקינות של כדוריות דם חדשות.
בצמחוניים וטבעונים אפשר או במי שצורכים כמויות נמוכות של הויטמין בתזונה ניתן לטפל באמצעות כדורים שמכילים את הוויטמין והתאמת תפריט תזונתי עשיר בויטמין b12.
מי שסובלים מאנמיה ממאירה ומי שלא יכולים לספוג את הוויטמין בשל חוסר בפקטור האינטרינזי יצטרכו לקבל ויטמין b12 כל חודש או עד שלושה חודשים , למשך כל חייהם.
חולים שסובלים מבעיות בספיגת הוויטמין צריכים לאכול דיאטה מאוזנת , שמספקת גם רמות תקינות של ויטמין C , ברזל וחומצה פולית, שחיוניים כולם לייצור תקין של כדוריות דם אדומות.
אצל אלה שסובלים מזיהום חיידקי במערכת העיכול יש צורך בטיפול אנטיביוטי, בתרופות ממשפחת הפנצילינים או הטטראציקלינים. אלה ישמידו את מושבות החיידקים ויאפשרו לגוף לשוב ולספוג ויטמין b12.
אם האנמיה חמורה , ורמת כדוריות הדם האדומות בדם נמוכה מאוד , יש צורך בעירוי דם למשך הימים הראשונים , עד שזריקות הויטמין b12 יתחילו להשפיע .
רוב האנשים שהגיעו לטיפול בזמן מחלימים לחלוטין.
 
לויטמין b12 המוביל בשוק חייג/י עכשיו לאורן אבנר - שיווק תוספי תזונה 054-7553328.


התקשר עכשיו
054-7553328
לאורן מסאנריידר
[עליון]                [הוסף למועדפים]               [מפת האתר]
 
  • מוצריה של חברת סאנריידר Sunrider אינם מיועדים לשימוש לצורך אבחון ,ריפוי ,הקלה ,מניעה או טיפול במצב בריאותי כלשהוא.
  • חברת סאנריידר לא נתנה אישור לתכנים המופיעים באתר אינטרנט זה ואינה נושאת באחריות כלשהי למידע המופיע באתר זה.
  • התוכן המובא באתר זה , ניתן מניסיונו האישי של בעל האתר ושל אחרים , ואין לראות בייעוץ זה משום ייעוץ רפואי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא מטפל מוסמך.
לייבסיטי - בניית אתרים